Jodoh yg Sejati Membawa Diri Makin Dekat dengan ALLAH dan Nabi

TIDAK SANGGUP HIDUP HINA TANPA PERJUANGAN BAHKAN RELA MATI SYAHID KERNA AGAMA DAN PERJUANGAN

------------MENDAMBa SYAHID fi SABILILLAH-----------

Saturday, November 30, 2013

Rindu yang Menangis

 Alhamdulilah, ALLAHuakbar !

Allah pilih diri yang banyak dosa berada dalam majlis ilmu. Semoga bila keluar dari Majlis Ilmu ini,ALLAH angkat dosa-dosa diri yg banyak.

Saat bermawlid, rasa zaoqnya berselawat kepada Nabi. Tapi seiring rasa zauq rindu yg makin kuat itu maka makin kuat migrain dikepala hingga rasa nak muntah sebab rasa sakit dan pening sangat.

Terfikir juga, jika diri rebah saat ini lalu terkulai disebelah sahabat baik ditepi menghadap llahi saat Mahallul Qiam ini, rasa tidak menyesal kerana salah satu doa sudah dimakbulkan ALLAH yakni mati ketika saat Mahallu Qiam menyambut ke'datang'an Nabi. Diri hanya mampu merasai Nabi benar-benar datang saat itu.

Bila habis majlis, kami berjilsah sebentar dengan isteri Habib Syahrin. Usai berbual dan bertanya khabar, rasa pening dan panas badan itu datang lagi. Jadi diri mengambil keputusan untuk menjauhkan diri sedikit dari mereka. Hatta saat mereka mengambil gambar, diri menolak dengan berharap mereka bersangka baik pada diri. Takut tiba-tiba rebah dan muntah disebelah mereka. :) Kemudian nampak Habib Najmuddin dan TG Yaacob dari dekat. Menyapa TG dengan anggukan. Beliau membalas dan tersenyum.

Bila rasa sakit migrain tahap rasa nak hentakkan kepala ini ke dinding,mulalah rasa diri tak mampu nak bagi hak sewajarnya pada teman-teman disisi. Rasa kekurangan diri yg amat melayan mereka tidak sepatutnya. Kak Yanti, Kak Fatimah dan lain-lain rasa kerdil sangat diri berbanding mereka. Sudahlah ALLAH bagi izin orang yg banyak dosa berteman dengan mereka,tapi diri ini banyak hak tak tertunai pada mereka.

Disinilah rasa rendah diri amat-amat.Dan rasa malu pada mereka. Rasa malu pada Rasulullah.
Rasa malu dengan kelalaian diri yg banyak.

Hakikatnya memang terasalah hati bila menyampaikan nasihat dan dakwah dalam usrah df dab usrah adik2,ya benar nampak pada zahir diri sedang menasihati mereka,hakikatnya batinnya diri menasihati diri sendiri.

Ya,ALLAH..jangan sampai rasa sakit ini membuatkan diri menafikan hak kepada orang lain.
M0ga-moga sakit ini dikafarah dosa.

RINDUNYA Rasulullah...
Dan bila menangis rindukan Nabi,kepala jadi sakit amat. Teringat Habib Munzir al Musawwa.
Hampir lebih kurang 80hari Habib meninggalkan kami.

Jadi bila mata tertahan menangis saat merindukan Nabi,hati jadi bertambah sedih.
Lupa sebenarnya pesanan doktor mata yg merawat diri saat hampir operation bedah mata dilakukan gara-gara mata tidak nampak. Doktor nasihatkan jangan menangis kuat, sebab kalenjar mata tidak dapat berfungsi sangat jadi kuat menangis, mata jadi sakit.

Tapi air mata ini bukti rindu yg tak mampu tertahan dan ia keluar sendiri.

Ya, Rasulullah bila masanya aku dapat menziarahimu?
dan bila lagi dikau akan menziarahiku semula?
Ku rindukan redup ,tenang dan bercahaya indah wajahmu itu dalam persis Abuya Sayyid Muhammad al Maliki..

Mari sama-sama selawat lagi sebagai jalan terpantas menanamkan cinta dan rindu pada Nabi Muhammad al Amin Shallallahualahiwasalam.

Al Fatihah buat al Habib Munzir al Musawwa.

Al fatihah buat mama dan abah yg sabar menjaga diri yg sering sakit sejak kecil (hingga ada fikiran nakal menjengah,barangkali nanti kena cari suami seorang doktor ni, atau yg bukan doktor tapi sabar menjaga diri yg lemah badannya ini ;) )

Semoga dapat berjumpa guru mulia al Habib Umar al Hafidz minggu depan,insyaALLAH.jAZAKALLAH Khair..

:'(

No comments:

Post a Comment