Jodoh yg Sejati Membawa Diri Makin Dekat dengan ALLAH dan Nabi

TIDAK SANGGUP HIDUP HINA TANPA PERJUANGAN BAHKAN RELA MATI SYAHID KERNA AGAMA DAN PERJUANGAN

------------MENDAMBa SYAHID fi SABILILLAH-----------

Thursday, December 30, 2010

AKU DAN MUJAHID

           poST ini ditulis kira2 2minggu yg lalu..Alhamdulilah..taaruf berjlan lancar di iium  kuantan....aku tersenyum sendiri...kata temanku..di sini..ada disediakan elaun untuk saper2 yg berkahwin..oleh kerna mahallah kami satu2nya mahallah yg mana satu bilik untuk satu orang(xde romate)...borim sungguh xder romte,ad neighbourmate jer..mudah betul homesick..temanku bergurau''kalu macam ni,xde jalan lain da..kecuali berkahwin..''sebuah perkongsian..

..''dalam usia yang masih muda,aku di lamar si dia yg tidak aku kenali..atau sekurang2nya hanya ku kenali melalui teman2nya...tapi seakan2 hatiku sudah tertaut dengannya..seolah2 ada persamaan antara kami..masing2 adalah ketenangan dan jihad..surat2 cinta kami adalah Kalamullah dan sunaah nabi..sungguh aku tertawan pdnya..tapi aku takut untuk mengatakan'ya' bahkan istiqarah..kerna mersakan diri tidak layak untuknya..ilmunya tinggi..cita2nya menjulang..hatiku malu sekali..mencela kekurangan diri..tidak punya apa2 melainkan hati yg cuba dibasuh dengan mengingati mati selalu..dan ALLAH YG SATU....
setelah memikirkan banyak kali dan memohon petunjuk dari Yang Maha Mengetahui.....satu keptusan rapi dibuat....



..SETELAH menimbang baik buruk..WAlau ku lihat tiada keburukan pada dirinya..dan DEMI mendapat cinta hakiki yg suci drpd maksiat..



.alhamdulilah,2bulan yg lepas sah aku menjadi tunangnya....SETELAH PUAS BERFIKIR...aku nekad..
dan saat ini aku sudah menjadi miliknya YG MUTLAK..

moga2 kekAL sampai jodoh aku mati tidak lama lagi..wallahualam..
..DAN milik si dia yg bernama PERJUANGAN...................''(^_^)

No comments:

Post a Comment