Jodoh yg Sejati Membawa Diri Makin Dekat dengan ALLAH dan Nabi

TIDAK SANGGUP HIDUP HINA TANPA PERJUANGAN BAHKAN RELA MATI SYAHID KERNA AGAMA DAN PERJUANGAN

------------MENDAMBa SYAHID fi SABILILLAH-----------

Monday, May 2, 2011

ENTI mengata ana yer??! TERIMA kasih..('',)

KATA TAK SEMUDAH DIKOTA.


Allah telah berfirman,''Wahai org yang beriman,jgnlah kamu mengatakan sesuatu yg tidak kamu lakukan.Itu sangatlah dibenci ALLAH jika kamu mengatakan sesuatu yg tidak kamu lakukan.''(As saff ayat 2-3)


Nabi juga telah bersabda:
''Hendaklah kamu berkata-kata yang baik ataupun diam.''


Pendek kata,saya tak kisah apa org nak kata tentang sya.
Insya ALLAH.sya dah halalkan.Tak yah susah2 cari sya kat Mahsyar nanti minta halalkan.

Saya cinta Nabi.Nabi tak pernah simpan hati bila ada org Yahudi yg mengata Baginda saw.Tapi Nabi senyum jer.Moleknya akhlaq Kekasih ALLAH.


Nabi sifatnya banyak diam.Dan bercakap hanya yang perlu sahaja.Kata Ustaz Muhadir,takutilah orang yang banyak diam itu kerna di ada sesuatu.


Orang yg banyak diam biasanya banyak berfikir.


Teringat pula hadithnya:
''Yang baik disisi ALLAH adalah yang yang panjang laparnya dan banyak pula berfikirnya.Manakala yg buruk dari ALLAH adalah banyak sekali makan,minum dan tidur.''


Maaf,saya lupa sanad hadith ini.Insya ALLAH sya rujuk balik.Insya ALLAH,sohih


Peribahasa melayu pun pernah berkata:
Diam-diam ubi berisi,diam2 besi berkarat
Biarlah kita gunakan akal yang ALLAH bagi ini untuk berfikir tentang keagunganNYA
Sifat dan perbuatanNYA.


Jangan zatnya.Takut terpesong aqidah pula.


Malam-malam ini alhamdulilah ilham dari ALLAH dtg mencurah-curah

Sahabat Nabi saw,Saidina Abu Bakar ra pernah berkata;


'' Al ajzu an darki idraki idrakun
Wal bahsu an zaatihi kufrun wa isyrakun..''


Maksudnya,''Ketidakmampuan untuk mengetahui ALLAH adalah kemampuan.Sedangkan membahas tentang zat ALLAH adalah kufur dan dan syirk.''


Antun/antuna yang lebih faqih boleh periksa  dalam Kitab Aqidatul Awwam ASWJ


Saya cuma ingin berkongsi.Tiada niat untuk mendabik dada punya ilmu.


Saya cinta NABI SAW.


Ingat tak 4 perkara yang akan ditanya pada kita apabila bangkit dari kubur nanti??


Jom kita refresh balik!!


1)Apakah yg telah kamu lakukan sepanjang usiamu??
2)Bagaimana usia remajamu dihabiskan?
3)Bagaimana harta kamu dibelanjakan?
4)Apakah yang telah kamu lakukan dengan ilmu yang Kami pinjamkan padamu??


Antum /antuna sendiri macam mana??


Jangan lupa yer kongsi benda2 yang baik.


Sharing is caring mungkin boleh guna certain keadaan jer kut.


Tapi ade ker yg nak sharing pahalanya dengan saya? dosa saya dengannya?


LA!!!! XSIR!! XBOH!! ENGGAK MAU!! WO PUYAU !!(Btul ker,bhsa cina)


Jadi,biarlah kita manfaatkan segala yg masih tersisa. Sebelum malaikat Izrail mencabut nyawa kita dengan lembut atau dengan rakus!!(Nauzubillah)


Sekali lagi kita belek ayat-ayat cinta dari Surah AD dukhan ayat 40-41


ALLAH menyebut:''Sungguh hari keputusan( hari kiamat) adalah waktu yang dijanjikan bagi mereka semuanya.(iaitu) pada hari (ketika) SEORANG TEMAN sama sekali tidak dapat memberinya mnfaat kepda TEMAN LAINNYA,dan mreka tidak akan mendapat pertolongan''

WALLAHUALAM..dengan ini saya SNH memohon maaf andai ade tersalah bahasa.janji yg tak terkota
amanah tak terlaksana.dan macam2 dosa yang berkaitan dgn lidah ini.dan saya pun dah maafkn dan halalkan kalian semua..kita manusia biasa kan.so,sma2 tarik nafas panjang,hembus perlahan-lahan,berlapang dada dan senyum lebar tanpa nampak gigi.moga kita agar lebih bersemangat hadapi hari esok.kalau esok atau lusa atau seterusnya atau wallahulam saya sudah tiada di dunia yang nyata ini,saya wasiatkan anda yang sedang membaca ini.yer,anda!!(jgnlah tutup pula nota ini) agar sma-sama sebarkan benda yg baik (kalu ada) dari saya.
jom bersahabat dan berjemaah hingga ke syurga...peace no war!!!




selawat>>

No comments:

Post a Comment