Jodoh yg Sejati Membawa Diri Makin Dekat dengan ALLAH dan Nabi

TIDAK SANGGUP HIDUP HINA TANPA PERJUANGAN BAHKAN RELA MATI SYAHID KERNA AGAMA DAN PERJUANGAN

------------MENDAMBa SYAHID fi SABILILLAH-----------

Wednesday, April 20, 2011

corak coret sang daie



embun di pagi buta..

menebarkan bau basah..

detik demi detik ku hitung..

inikah saat ku pergi..

oh,Tuhan ku cinta dia..

berikanlah aku hidup..

takkan ku sakiti dia..

inginnya aku kembali..

aku tak mudah untuk mencintai..

aku tak mudah untuk dicintai..

aku tak mudah mengatakan aku jatuh cinta..

ASSAllamualaikum warahmatullah..

salam satu aqidah..Alhamdulilah,kita masih Islam hingga sekarang..moga2 nikmat iman dan Islam ini berkekalan hingga ke akhir hayat..
segala pujian dan ucapan terima kasih tak terhingga kepada Baginda RasULullah s.a.w..


mengapa yer agak2 ana menulis lirik lagu yang diambil dari filem 'Myheart' iNDO pada permulaan posting ini.??Walaupun lirik lagunya xberapa ingat,batai jela..entahlah petang2 ini angin jiwang pulak datang.Rasanya sudah agak lama tidak menulis kisah hidup sendiri,tapi ade orang baca ker..huhu..tak pelah,sekali sekala membuang rasa dalam hati..ops..buang rasa..hmm..jangan buang angin sudah..alhamdulilah..sungguh hati berasa bersyukur tidak terhingga kepada ALLAH atas kurnian nikmat..cuti 5bulan kalau boleh hendak dimanfaatkan sebaik mungkin..dalam kepala ini dah buat senarai list,antaranya menuntut ilmu talaqi dengan ustaz dn para ulama sekitar kl,dan pj..mengaji di pondok..kerja jadi cikgu sementara..jaga adik..nak p jadi suka suki kat hospital kanak2 kanser..belajar menjahit dan memasak lagi..jga mak ayah..prepare untuk mjlis kahwin kakak..mengarang kitab..p hospital..dll..banyak betul..moga2 ia tidak tinggal sekadar rancangan..sungguh ana pernah dengar bahawa orang yang tidak merancang sebenarnya merancang untuk kegagalan..insyaLLAH..ana cuma merancang,ALLAH jua merancang..tapilah Dialah sebaik Perancang dan yang menentukan segalanya..




sekitar cuti ini,ana rasa tak sah kalau dalam masa sehari,tak dengar celoteh sahabat berbicara pasal Baitul Muslim..sahabat sahabat ana pun yang belum lagi habis grad cfs pj,pun dah ramai yang bertunang dan insyaALLAH,tak lama lagi akan mendirikan baitul muslim dengan pasangan yang ditakdirkan masing2..moga2 mereka bahgia hendaknya,,ana pernah terbca satu hadith yang mengatakan bahwa''wanita yang berkat itu adalah yang paling cepat mendapat jodoh,paling cepat mendapat anak dan rendah maharnya'' insyaLLAH hadith sohih..

hmm..jeles ker??macam teringin jer? ramai betul sahabat2 yang usyar..tanya bila nak makan nasik minyak hidayah ini..aik..antunna yang beriya-iya,ana pulak yang kena..adush..ada yang nak kena cubit ini..grrr..sabarlah..bukankah ALLAH sedang dan selalu membaca hatimu..kalau ikut hukum,memang kira harus perempuan berkahwin dalam usia begini..tapi nak kata tak tergerak hati,tak juga..kalu dulu,bebenor pertahankan prinsip single sampai grad..tapi hati kita ALLAH yang kawal kan..hanya guna sistem kun fa yakun jer..fitrah dik..setiap manusia rasa ingin disayangi dan menyayangi..ada sahabat ana,dia anak sulung,bila tengok gaya dia bercakap macam dah xlama dah..hm..tak pelah apa2 berita baik,jangan luap habaq mai kami na..ehem2..tuan empunya badan bila lagi...??

terdiam agak lama dalam sujud dan tahajud..
bila mengenangkan diri memang banyak kekurangan diri..rasa macam nak fikir pasal hal ini pun rasa xlayak..
amanah dan tanggungjawab lain masih menunggu..
tapi memang amanah dan tanggungjawab xkan pernah habis..
sekurang-kurangnya ilmu yang pokok kena perkemas dulu..
dan sekurang-kurangnya ana mampu menguatkan ibadat sang hamba..kemudian dalam proses mengukuhkan ibadah sang pencinta..
kalau cinta sesama manusia itu bisa menjauhkan ana dari Tuhan,biarlah ana jadi seperti Rabiatul Adawiyah..
bukan taraf wali yang didamba,cuma hati berasa sangat kerdil dan tersangat malu sebagai hambaNya.
masakan tidak apabila mendapat tahu ada orang yang akan mengkhitbah kita sahaja ,hati terngiang dan berteka teki sendiri siapa empunya gerangan,takut inikah bala cinta hina sesama manusia yang bukan kerna ALLAH..kalau..

hakikatnya memang ana sedang menunggu..menunggu untuk disunting olehnya..3bulan lepas baharu ditaqdim dan mendapat tahu berita itu..hati antara dua.sedih dan gembira...buat masa ini,tidak sempat bagitau mak abah..biarlah mereka ,xperlu risau..moga2 berkesempatan menceritakan serba sedikit pengalaman kalau benar jodoh kami..datang ke cfs uia,pj ini pun sebab nak prepare dari segi amal dan ibadat..takut tak terlafaz untuk mengatakan kalimah itu bila tiba masanya..kalau tak..masih rasa bersyukur dengan kurnia ALLAH..teringin berjumpa denganNya..terasa malu sungguh bila mengenangkan nikmatnya yang tak terhitung..oklah..cukuplah serba sedikit berkongsi hati sang daie..maaf andai ada silap kata..kurang ilmu..kasar bahasa..dari hamba ALLAH..perindu syahid ini..moga ALLAH mengistiqamahkan kita..


Sekadar perkongsian..Doa pelembut hati ini diijazahkan dari murabbi kte sume, ustaz muhadir.Sbg seorg daie alangkah bgs sekiranya selain kte berusaha berdakwah kpd mad’i kte, disulami pula dgn doa kpd Yg Maha Berkuasa agr hati org yg mendengar td dpt dilembutkn dan mudah menerima kbnrn...Mai2..sme2 amalkn!!!What is this?



CARA-CARA : 




• Untuk diri sendiri ; letak tangan kanan di atas dada iaitu di atas bahagian hati dan baca doa di bawah. 




• Kemudian tarik nafas perlahan-lahan hingga habis nafas dan lepaskanlah nafas.




*Untuk orang lain ; ketika membaca bismillah 6,bygkn muka. tiup.kemudian,bc doa nabi Daud,bayangkn muka.setelah selesai,tiupkn di kepala.sekiranya orang yg dikehendaki,tiada di hadapan,cukup sekadar membayangkan mukanya. 




*Atau dibacakan pada air atau makanan untuk diberi kepada orang yang nak dilembutkan hati tersebut. 




Ayat ini jika dibaca kepada org yg kita kehendaki atau diri,InsyaAllah akn terjadi dgn syarat kita mestilah ikhlas dan yakin kepada Yang Maha Lembut.
Antara amalanya:
1.baca Ya Allahu Ya Aziz 41x
2.bismillah 6(bole search di tenet)




3.Tiup..




4.baca doa di bawah:

(bayangkan muka) , اَللّهُمَّ لَيِّنْ قَلْبَه
كَمَا لَيَّنْتَ لِدَاوُدَ الْحَدِيْدَ 
Maksudnya; ( Ya Allah lembutkanlah bagiku hatinya sebagaimana kamu telah melembutkan besi bagi Nabi Daud Alaihissalam )




5.doa pelembut hati utk kanak2
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اصْبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَاتَّقُواْ اللّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
Maksud ayat:-
Hai orang yang beriman! Bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaran kamu, dan bersedialah serta bertakwalah kepada Allah, supaya kamu berjaya.
(Ayat 200 Surah Al Imran)

No comments:

Post a Comment