Jodoh yg Sejati Membawa Diri Makin Dekat dengan ALLAH dan Nabi

TIDAK SANGGUP HIDUP HINA TANPA PERJUANGAN BAHKAN RELA MATI SYAHID KERNA AGAMA DAN PERJUANGAN

------------MENDAMBa SYAHID fi SABILILLAH-----------

Friday, November 2, 2012

aDA RINDU di WajaHmu..


::: ADA RINDU DI WAJAHMU...

Hampir setiap hari aku menangis..
Kerana apa ?
Kerana aku terlalu rindu..
Sahabat melihatku dan merasakan aku punya masalah..
Memang aku bermasalah.
Masalah aku adalah kerana aku terlalu ingin berjumpa dan menatap wajah Baginda saw.

~16zulhijjah 1433h, 12.36pm (Diari Sang Muhibbun)

'' Asrar,awak dah makan ke? Marilah makan sekali bersama kami.''Sahabatnya Syahirah mengajak basa-basi.

Penat baru habis kelas Biostatics.

''Takpe,awak makan dululah.Saya tak lalu nak makan lah.''

''Kenapa saya nampak awak macam ada masalah je ? Mehlah makan.nanti kita heart to heart ya? ''

Asrar tersenyum nipis.Melemparkan pandangan ke arah satu kitab yang cukup disayanginya.Hasil pemberian seorang sahabat juga pencinta Rasulullah.

Dipeluknya erat kitab itu.BIOGRAFI RASULULLAH.
Sayang kitab itu.Banyak gambar-gambar barang peninggalan Rasulullah didalamnya.

''Memang saya ada masalah.Masalah rindu yang terlampau.Pada seseorang yang tidak pernah dilihat oleh mata.''Ngumamnya dalam hati.

Bila lagi dapat melihat cahaya Rasulullah hadir menemani mimpi malamnya?

*************************************************

23zulhijjah 1433h/8 nOVember 2012.

''Hana,tolong ambilkan percussion dekat rak buku tuh,boleh? Tertinggal yang tu,habislah..Tak bestlah nak qasidah nanti...''

Asrar siap berpakaian jubah putih lengkap ,dengan tudung labuhnya putih dengan rida' hijau di bahunya.Siap untuk ke taman syurga.

''Hari ini aku nak jumpa Rasulullah''

Sekadar tiba-tiba terlintas niat itu di dalam hatinya.Entah kenapa.

Ramai sungguh para Muhibbun yang hadir.Sama-sama mempunyai niat untuk makin cinta dan rindu pada Rasulullah saw.

''Ya ha nana..ya ha nana.. ya ha nana..ya ha nana..''

Jangan kau salahkan orang yang rindu pada kekasih yang dicintainya.

''Beruntungnya kami..''

Sang bulan sedang galak menyebarkan sinar cahayanya.Walau bagaimana terang cahayanya,pasti tidak tertanding cahayanya berbanding keindahan cahaya wajah Rasulullah saw.

Selesai melantunkan qasidah kegemaran,'Ya Badratim'' sebagai penutup qasidah malam itu.

Asrar melihat sesuatu di hujung dewan pentas.Silau cahaya yang terang namun tidak menyakitkan mata.Pandangan jadi kabur tiba-tiba.Hidungnya mengesan wangian kasturi...Dan..

KEDEBUK !!!!

Dia pitam !!!

''ASyHADUANNAMUHAMMADAN RASULULLAH.''

''Asrar..ikut kami sebut syahadah..''

Matanya belum dibuka.Hanya bibirnya sahaja bergerak-gerak membisik-bisik satu kalimah yang tidak asing dibibirnya sepanjang hidupnya.

''Allahumma solli a'la saiyidina muhammad..''

''Allahuakbar ! Awak dah sedar Asrar ! Kami ingat kamu sudah...ALLah..alhamdulilah..''

Sahabatnya,Hana sujud syukur.

Jika tadi,Hana merasakan nadi Asrar lemah dan hampir tiada.

''Mana boleh saya pergi dulu..Saya belum lihat wajah Nabi lagi...Itu hajat terakhir saya.. ''

Rasulullah tidak pernah berkata'tidak' pada permintaan sahabatnya. Pasti segala hajat sahabat ditunainya.

Dan hajat Asrar adalah cuma ingin menatap wajah Nabi saw.Walau sesaat sahaja.

''Saya pasti suatu saat nanti kamu akan hadir..wahai Kekasihku..''

Allahumma solli a'la saiyidina Muhammad.

No comments:

Post a Comment